2020-04-13

9 клас 

Практична робота №5


Дата:__13.04.2020___________________

 Тема: «Виявлення органічних сполук в харчових продуктах»
  Мета: Навчитися розв'язувати експериментальні задачі, використовуючи знання про властивості оксигеновмісних органічних сполук;   навчитися визначати органічні речовини у продуктах харчування, медичних препаратах; розпізнавати фальсифікацію продуктів,  удосконалювати навички планування та проведення експерименту, продовжувати формувати вміння аналізувати результати дослідів,
робити висновки.  
Реактиви та матеріали:  Розчини:етанол, гліцерол, глюкоза, купрум(ІІ) сульфату, натрій гідроксиду, йоду спиртовий, аргентум нітрату, аммоній гідроксиду. .Зразки рису, макаронних виробів, картоплі, білого  хліба, молока, яблуко
Обладнання: штатив з пробірками, спиртівка, пробіркотримач,склянки.
Правила техніки безпеки: 1. Виконуйте  досліди згідно інструкції.
2. Уважно читайте етикетки на реактивах, не беріть їх  руками, не пробуйте на смак.
3. Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки при користуванні спиртівкою, при роботі з легкозаймистими речовинами.
4.Дотримуйтесь правил безпеки при роботі з лугом, обережно нагрівайте пробірку, що містить луг.
5. Після закінчення роботи приберіть робоче місце, вимийте руки.
З правилами безпеки ознайомлений (на) і  зобов'язуюсь їх виконувати _______________________________(підпис)
                  
                                        Хід роботи
Дослід №1 .Перевірте свої теоретичні знання.
 Розпізнавання органічних оксигеновмісних сполук.
В трьох пробірках без підписів знаходяться: етанол, гліцерол та глюкоза. Як їх розпізнати за допомогою одного реактиву? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Спостереження

Речовина
1



2



3




Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід №2 .  Виявлення білків
Які реактиви для цього потрібні?  __________________________________________
_______________________________________________________________________
За допомогою піпетки до 5 крапель молока додайте 2 краплі концентрованого розчину мідного купоросу або етилового спирту.
Що спостерігається? _____________________________________________________

__________________________________________________________________
Висновок:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дослід №3.  Дослідження  вуглеводів
Доведіть експериментально, що яблуко  містить глюкозу.
Які реактиви для цього потрібні?  _________________________________________
_______________________________________________________________________
Складіть план експерименту______________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Що спостерігається? ____________________________________________________
__________________________________________________________________
Рівняння реакції
 _________________________________________________________________
Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід №4.  Визначення фальсифікації молочних продуктів (молока, сметани).
Молоко (сметану) можуть розбавляти водою, а, щоб воно не ставало занадто прозорим, в нього добавляють крохмаль. Як розпізнати фальсифікацію? Складіть план експерименту?
                         _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________Виконайте дослідження. Що спостерігається? _____________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дослід №5.  Визначення крохмалю у складі продуктів харчування.
Вам видані продукти харчування: зерна рису, борошно, картоплина, білий  хліб, _________________.
За допомогою якого реактиву можна визначити наявність крохмалю у цих продуктах?________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Якого кольору  став реактив на поверхні продуктів харчування, які містять крохмаль?
_______________________________________________________________________
Які з виданих продуктів харчування містять найбільшу кількість крохмалю? Як ви це визначили? __________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Висновок:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок: (Чому навчилися? Що дізналися? Що довели експериментально?  Які знання, здобуті під час  практичної роботи, можуть знадобиться вам у повсякденному житті?)______________________________________________  __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар

Що таке веб-подорож як метод проведення занять у школі? Веб-подорож, веб-квест (приклади + онлайн-ресурси)

  https://educationpakhomova.blogspot.com/2023/04/blog-post.html?fbclid=IwAR1BLePT6Zqx3pYgM65Z48q3IGteIqv79sA15jVLj-G_WMQ5gvVYejAysuk&m=1